Jesteś dla nas ważny! – czyli co robimy, aby dzieci czuły się u nas jak najlepiej.

  1. Jesteś tu, ponieważ wymagasz/potrzebujesz naszej pomocy, chcemy abyś czuł się tu bezpiecznie.
  2. W naszej przychodni  pracują lekarze, pielęgniarki, którzy chcą pomagać dzieciom.
  3. Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
  4. Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje. Jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to spytać.
  5. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
  6. Będziemy Cię traktować z szacunkiem.
  7. Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne.
  8. Wiedza o tym, co Ci dolega, czego się obawiasz lub wstydzisz może być bardzo ważna. Dzięki tej wiedzy lekarz będzie mógł Ci pomóc jak najlepiej.
  9. Jeżeli potrzebujesz pocieszenia, możesz nas o to poprosić.
  10. Będziemy starali się pytać Cię o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
  11. Twoja mama, tata lub Twój opiekun może być zawsze  z Tobą. Twoja przytulanka też.
  12. Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był bezpieczny.
  13. Nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać się z Ciebie, dotykać Cię bez Twojej zgody ani fotografować

 Cokolwiek się w Twoim życiu dzieje nie jesteś sam.

 To są całodobowe numery telefonów do osób, którym możesz

  1. Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” 800 120 002
  2. Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży: 116 111